اطلاعیه شماره ۱ ستاد برگزاری مراسم شهدای خدمت | زمان و مکان تشییع آیت الله رئیسی و همراهان اعلام شد قالیباف: شهید امیرعبداللهیان در دفاع از حقوق ملت ایران سستی عمل نداشت اسماعیلی: هیچ‌گاه فعل مذمومی از شهید آیت الله رئیسی ندیدم پیام تسلیت اروگوئه، شیلی و پرو به ملت و دولت ایران پیام تسلیت آیت‌الله وحید خراسانی درپی شهادت رئیس جمهور «اردوغان» در ترکیه یک روز عزای عمومی اعلام کرد وزیر دفاع آمریکا: درباره علت سقوط بالگرد رئیس جمهور ایران اطلاعی نداریم | نقشی نداشتیم حمله پهپادی رژیم صهیونیستی به موتورسیکلتی در جنوب لبنان (۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۳) اردوغان در ترکیه یک روز عزای عمومی اعلام کرد مادورو در تماس با مخبر: آیت الله رئیسی نماد مقابله با یک‌جانبه‌گرایی در دوران معاصر بود رسانه عبری: حزب الله در حال انهدام شهرک‌های شمال است پیام تسلیت سیدحسن نصرالله به رهبر انقلاب حمایت آمریکا از نتانیاهو در برابر تصمیم دیوان کیفری بین‌المللی برزیل در بیانیه‌ای با دولت و ملت ایران ابراز همدلی کرد گوترش شهادت رئیس جمهور را تسلیت گفت زمان برگزاری انتخابات ریاست‌جمهوری ۱۴۰۳ مشخص شد | تقویم انتخابات در جلسه سران قوا تصویب شد مولوی عبدالحمید شهادت رئیس‌جمهور را تسلیت گفت آمریکا شهادت رئیس جمهور را تسلیت گفت اردوغان در تماس با مخبر: ملت و دولت ترکیه در کنار ایران هستند ۱۳ شهید در جنایت هولناک ارتش رژیم صهیونیستی در «جبالیا» (۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۳)
سرخط خبرها

بسته اخبار بین‌الملل امروز | گذرگاه رفح بازگشایی شد | چشم‌انداز آمریکایی و اسرائیلی برای نبرد غزه چیست؟ + فیلم (۲۹ مهر ۱۴۰۲)

  • کد خبر: ۱۸۹۹۶۶
  • ۲۹ مهر ۱۴۰۲ - ۱۲:۳۶
بسته اخبار بین‌الملل امروز | گذرگاه رفح بازگشایی شد | چشم‌انداز آمریکایی و اسرائیلی برای نبرد غزه چیست؟ + فیلم (۲۹ مهر ۱۴۰۲)
جهان امروز تحولات سریع و چشمگیری را پشت سر می‌گذارد و غزه به عنوان متراکم‌ترین قطه جهان، همچنان در صدر اخبار قرار دارد.

به گزارش شهرآرانیوز در جدیدترین تحولات مربوط به فلسطین خبری منتشر شد مبنی بر اینکه گذرگاه رفح بازگشایی شده است؛ گذرگاهی که در اختیار مصر است و برای کمک‌رسانی به فلسطینیان آن را بازگشایی کرده است.

براساس این گزارش اولین محموله از کمک‌های مردمی از این گذرگاه راهی نوار غزه شد.

رسانه‌های دولتی در غزه گفته‌اند کاروانی که قرار است وارد شود شامل دارو، تجهیزات پزشکی و مقدار محدودی غذا خواهد بود.

اولین کاروان امدادی شامل ۲۰کامیون است که هم‌اکنون از گذرگاه رفح عبور می‌کند.

دفتر رسانه‌ای غزه می‌گوید که انتظار دارد آن کمک‌های بشردوستانه را در مناطق مختلف نوار غزه توزیع کند.

تصاویری از ارسال کمک به گذرگاه رفح برای مردم غزه

گردان‌های قسام ۲ اسیر آمریکایی را آزاد کردند

گردان‌های القسام، شاخه نظامی جنبش حماس جمعه دو زن آمریکایی را که طی عملیات طوفان الاقصی بازداشت کرده بودند، آزاد کردند.

دفتر نخست وزیر ژیم صهیونیستی اعلام کرد، حماس دو اسیر آمریکایی جودت و ناتالی رعنان را آزاد کرد. این دو اسیر در راه رسیدن به پایگاه نظامی در مرکز اراضی اشغالی هستند.

ابوعبیده، سخنگوی گردان‌های القسام گفت: ما در راستای تلاش‌های قطر دو اسیر آمریکایی (یک مادر و دختر) را به دلایل بشردوستانه آزاد کردیم تا به ملت آمریکا و جهان ثابت کنیم که ادعا‌های جو بایدن و دولت وی دروغ است.

ماجد الانصاری، سخنگوی وزارت خارجه قطر نیز اعلام کرد که آزادی این دو اسیر آمریکایی بعد از چند روز تماس مکرر با تمام طرف‌ها انجام شد. مذاکرات قطر درباره آزادی اسرا با رژیم صهیونیستی و حماس ادامه خواهد داشت.

بسته اخبار بین‌الملل امروز | گذرگاه رفح بازگشایی شد | آزادی ۲ اسیر آمریکایی توسط گردان‌های قسام (۲۹ مهر ۱۴۰۲)

نخستین تصاویر از آزادسازی اسرای آمریکایی

طرح آمریکا و اسرائیل براز غزه چیست؟

خبرگزاری بلومبرگ از گفتگو‌های محرمانه آمریکا و رژیم صهیونیستی بر سر ایجاد یک دولت موقت در غزه تحت حمایت سازمان ملل خبر داد که در آن بر نقش حمایتی کشور‌های عربی منطقه تاکید شده است.

به نوشته این خبرگزاری، دو طرف ضمن تاکید بر نقش مهم کشور‌های عربی منطقه در حمایت از چنین دولتی، نسبت به آن تردید دارند.

به گفته منابع نزدیک به این مذاکرات، مقام‌های آمریکایی و اسرائیلی در مورد احتمالاتی از جمله روی کار آمدن یک دولت موقت با حمایت سازمان ملل متحد و مشارکت دولت‌های عربی گفتگو کرده اند.

مطابق گفته این منابع که خواستند نامشان فاش نشود، هنوز جزئیات چندانی از این مذاکرات اعلام نشده و ادامه این گفتگو‌ها به تحولات آینده بستگی دارد.

بلومبرگ در ادامه این گزارش به حمله زمینی قریب الوقوع رژیم صهیونیستی به غزه اشاره کرد و افزود: مقام‌های این رژیم از یک سو ادعا می‌کنند که قصد اشغال غزه را ندارند، اما از سوی دیگر حکومت حماس بر این منطقه را به ویژه پس از حمله روز ۷ اکتبر (۱۵ مهرماه) موسوم به طوفان الاقصی، غیرقابل قبول می‌دانند.

تاکنون ۲۲ خبرنگار در جنگ حماس و رژیم صهیونیستی کشته شده‌اند

کمیته حفاظت از روزنامه نگاران گزارش داد که از زمان تشدید درگیری بین حماس و رژیم صهیونیستی در هفتم اکتبر، حداقل ۲۲ خبرنگار کشته شده‌اند.

روسیا الیوم نوشت: این کمیته در بیانیه‌ای اعلام کرد، کشته شدن ۲۲ خبرنگار از جمله ۱۸ فلسطینی، سه اسرائیلی و یک لبنانی تا روز جمعه ۲۰ اکتبر تایید شده است.

در این بیانیه آمده است، هشت خبرنگار دیگر هم زخمی شده و تعدادی دیگر نیز بازداشت یا مفقود شده‌اند.

همه خبرنگاران فلسطینی کشته شده از نوار غزه بودند و دو خبرنگار از همین منطقه نیز مفقود شده‌اند.

کمیته حفاظت از روزنامه‌نگاران اعلام کرد، در حال بررسی بسیاری از گزارش‌های تایید نشده درباره کشته شدن، مفقود شدن، بازداشت، زخمی شدن یا تهدید شدن خبرنگاران دیگر و آسیب‌های وارده به دفاتر رسانه‌ها و خانه‌های خبرنگاران است.

رئیس‌جمهور مصر ارعاب غیرنظامیان در غزه را محکوم کرد

عبدالفتاح السیسی رئیس جمهوری مصر در سخنرانی افتتاحیه «اجلاس سران صلح قاهره۲۰۲۳» گفت که کشورش به قتل رساندن یا حمله و ارعاب غیرنظامیان را محکوم می‌کند.

به گزارش الجزیره، السیسی در کنفرانس یادشده درباره بررسی تجاوزگری رژیم صهیونیستی به غزه و کاستن از تنش در فلسطینان افزود: مصر از تماشاگر بودن جهان در قبال محاصره و رنج انسانی ۲ و نیم میلیون فلسطینی در غزه که مورد محاصره و مجازات گروهی و فشار کوچاندن هستند، ابراز تعجب می‌کند.

وی ادامه داد: با کوچاندن اجباری فلسطینی‌ها از غزه مخالفیم، ما گذرگاه رفح را از جانب خود نبسته ایم و خواهان گشودن دائمی گذرگاه رفح و توزیع کمک‌ها زیر نظر سازمان ملل هستیم.

السیسی اضافه کرد: هر کسی گمان می‌کند که ملت مقاوم فلسطین تمایل به ترک سرزمینشان حتی اگر تحت اشغالگری باشند، دارند، سخت در اشتباه است.

سران شماری از کشور‌های عربی و غیر عربی در این کنفرانس که لحظاتی پیش آغاز شده است، شرکت کرده اند.

عمل جراحی بدون بیهوشی و چراغ قوه در غزه

کسانی که ادعا می‌کنند می‌توانند از فضا روزنامه داخل منزل یک فلسطینی را بخوانند بگویند ما چطور به غزه سلاح فرستادیم؟

فرمانده اسبق مستشاران نظامی ایران در سوریه می‌گوید: مگر اسراییلی‌ها ادعا ندارند که قوی‌ترین سازمان‌های اطلاعاتی را دارند چطور می‌شود که ما به غزه سلاح ارسال کنیم و کسی چیزی نفهمد؟

سردار محمدجعفر اسدی فرمانده اسبق مستشاران نظامی ایران در سوریه در برنامه به افق فلسطین، در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه واکنش ایران به اوضاع غزه چیست؟ گفت: ما بنا نیست در جایی کار نظامی انجام دهیم، اما در هرجای کره زمین به مظلومین کمک فکری می‌دهیم، فرقی هم نمی‌کند که این مظلوم در بالکان باشد یا فلسطین یا جای دیگر.

وی افزود: ما هرجا مظلومی در مقابل ظالم ایستاده باشد به او کمک می‌کنیم و این درسی است که از آقا امام حسین (ع) فرا گرفتیم.

اسدی همچنین درخصوص ادعای صهیونیست‌ها مبنی بر ارسال سلاح از ایران به غزه اظهار داشت: در فلسطین اشغالی همه جا حتی دریا در سیطره غاصبان است و غزه و کرانه باختری زندان‌های روبازی هستند که مردم در آن‌ها زندگی می‌کنند و آسمان آن هم در سیطره صهیونیست‌ها است؛ لذا ما نمی‌توانیم در این زندان رو باز سلاح و امکانات ببریم و کار نظامی بکنیم، اما به دوستانمان در فلسطین کمک فکری می‌کنیم.

فرمانده اسبق مستشاران نظامی ایران در سوریه افزود: امروز آمریکا و انگلیس رسما اعلام می‌کنند که به اسراییل سلاح ارسال می‌کنند کسی در باره این اقدام آشکار سوال نمی‌کند؟ مگر اسراییلی‌ها ادعا ندارند که قوی‌ترین سازمان‌های اطلاعاتی را دارند چطور می‌شود که ما به غزه سلاح ارسال کنیم و کسی چیزی نفهمد؟ کدام هواپیما یا کشتی ما به آنجا رفته و سلاح برده است و از چشم آن‌ها مخفی مانده است؟

اسدی تاکید کرد: اگر ما این کار را کرده بودیم در جهان ما را متهم می‌کردند. کسانی که ادعا می‌کنند می‌توانند از فضا روزنامه داخل منزل یک فلسطینی را بخوانند بگویند ما چطور به غزه سلاح فرستادیم.

پایگاه‌های آمریکا در عراق و سوریه به حالت آماده‌باش درآمد

به گزارش رویترز اطلاعات به دست آمده نشان می‌دهد که واشنگتن با احتمال تکرار حملات به پایگاه‌های خود در سوریه و عراق به نظامیان مستقر در این پایگاه‌ها اعلام آماده‌باش داده است.

براساس گزارش‌ها، نظامیان آمریکایی در پایگاه‌های این کشور در استان حسکه سوریه با احتمال انجام حملات، به حالت آماده‌باش درآمدند.

از زمان آغاز دور جدید جنایت‌های رژیم صهیونیستی علیه نوار غزه، حملات به مواضع نظامیان آمریکایی در عراق و سوریه افزایش یافته است.

در پی حمله پهپادی به نظامیان آمریکایی در سوریه چند نظامی آمریکایی زخمی شدند؛ ضمن اینکه در پی اعلام هشدار در پایگاه هوایی «عین الاسد» عراق، یک آمریکایی بر اثر ایست قلبی جان خود را از دست داد.

این پایگاه روز پنج‌شنبه نیز هدف حمله پهپادی قرار گرفت که به وقوع چند انفجار در این پایگاه منجر شد.

دیگر پایگاه نظامیان آمریکایی در نزدیکی فرودگاه بغداد نیز روز پنج‌شنبه هدف حمله راکتی قرار گرفت.

در عین حال، گزارش‌ها نشان می‌دهند که یک ناو نیروی دریایی آمریکا هنگام حرکت در نزدیکی یمن هدف حمله موشکی و پهپادی قرار گرفت.

اسرائیل برای اتباع خود در برخی کشورها هشدار سطح ۴ صادر کرد

شورای امنیت داخلی، دفتر نخست‌وزیری و وزارت امور خارجه رژیم صهیونیستی امروز شنبه، ۲۱ اکتبر در بیانیه مشترک اعلام کردند که سطح تهدید در اردن و مناطق مصری از جمله سیناء به سطح ۴ افزایش یافته و «در این فراخوان از همه اسرائیلی‌ها در این دو کشور خواسته می‌شود تا آن را در اسرع وقت ترک کنند».

طبق گزارش پایگاه خبری «روسیا الیوم»، در خصوص مغرب هم، میزان تهدید به سطح ۳ افزایش یافته و نهاد‌های امنیتی تل‌آویو در بیانیه امروز، از اسرائیلی‌ها خواسته‌اند از سفر‌های غیرضروری به آنجا خودداری کنند.

در این بیانیه آمده است: «با توجه به ادامه جنگ و اعتراضات ضد اسرائیلی که در روز‌های اخیر در کشور‌های مختلف جهان و به ویژه در کشور‌های عربی تشدید شده است و همچنین مظاهر خصومت و خشونت علیه نماد‌های اسرائیلی و یهودی درباره سفر به این کشور‌ها هشدار می‌دهیم».

این بیانیه همچنین شامل توصیه‌ای به اسرائیلی‌ها برای پرهیز از اقامت در تمام کشور‌های خاورمیانه و عربی از جمله ترکیه، مصر، اردن، امارات، بحرین و مغرب، علاوه بر پرهیز از سفر به کشور‌هایی مانند مالزی، بنگلادش، اندونزی و مالدیو بود.

شبکه صهیونیستی «کان» روز پنجشنبه اعلام کرده بود که رژیم اشغالگر سفارتخانه‌های خود در خاورمیانه از جمله کشور‌های بحرین، اردن، مغرب، مصر و ترکیه تخلیه کرده است.

بسته اخبار بین‌الملل امروز | گذرگاه رفح بازگشایی شد | چشم‌انداز آمریکایی و اسرائیلی برای نبرد غزه چیست؟ + فیلم (۲۹ مهر ۱۴۰۲)

اینفوگرافی از میزان تلفاتی که حزب‌الله از اسرائیلی‌ها گرفته است؛ ۴۰ کشته و زخمی و انهدام ۱۰ تانک مرکاوا

اعلام موضع بن سلمان درباره کوچ اجباری مردم غزه

«محمد بن سلمان»، ولی عهد عربستان سعودی و «جاستین ترودو» نخست‌وزیر کانادا امروز (شنبه) در یک تماس تلفنی، آخرین تحولات جنگ در غزه و شرایط منطقه را مورد بررسی قرار دادند.

به نوشته خبرگزاری رسمی سعودی (واس) بن سلمان در این تماس تلفنی بر ضرورت تلاش‌های گسترده برای کاهش تنش و ممانعت از سرایت آن به دیگر مناطق تأکید کرد و گفت که ضروری است تا محاصره غزه برای ورود کمک‌های بشردوستانه و پزشکی برداشته شود.

ولی عهد عربستان سعودی همچنین گفت که دولت ریاض با کوچاندن اجباری فلسطینی‌ها از منطقه غزه مخالف است.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->